Friday, 10 November 2023 06:47

Πώς να φτιάξετε ένα κανάλι
στο Viber για την επιχείρησή σας


Επιθυμείτε να αξιοποιήσετε τη δημοφιλία του Viber για να επικοινωνείτε απευθείας με το κοινό σας στο αγαπημένο του κανάλι; Τότε βρίσκεστε στο σωστό μέρος, σε αυτό το άρθρο θα μάθετε τι είναι τα Viber Κανάλια, όλες τις δυνατότητες και τα εργαλεία που προσφέρουν καθώς και τρόπους για να μεγαλώσετε το Viber Κανάλι σας.




1. Τι είναι τα Viber Κανάλια;


Tα Viber Κανάλια είναι μια νέα υπηρεσία της Viber που επιτρέπει σε brands και επιχειρήσεις να δημοσιεύουν περιεχόμενο και να επικοινωνούν με έναν απεριόριστο αριθμό χρηστών μέσα στην εφαρμογή.



Σε αντίθεση με τις Viber κοινότητες όπου τα μέλη μπορούν να συμμετέχουν στη συζήτηση, η επικοινωνία στα κανάλια είναι one-way, δηλαδή μόνο οι επιχειρήσεις στέλνουν μηνύματα στο σύνολο των συνδρομητών του καναλιού. Οι συνδρομητές μπορούν μόνο να κάνουν σχόλια στα μηνύματα που λαμβάνουν, εφόσον οι διαχειριστές του καναλιού έχουν επιτρέψει αυτή τη δυνατότητα.

Τα Κανάλια είναι ένα ιδανικό εργαλείο για brands που θέλουν να αυξήσουν το κοινό τους και να κινητοποιήσουν περισσότερο υφιστάμενους πελάτες. Πιο συγκεκριμένα μέσα από ένα κανάλι οι επιχειρήσεις μπορούν να:

  • προωθούν events
  • επικοινωνούν νέες προσφορές
  • διοργανώνουν διαγωνισμούς
  • διοργανώνουν έρευνες και δημοσκοπήσεις
  • προγραμματίζουν μηνύματα
  • βλέπουν στατιστικά στοιχεία για τα μηνύματα που στέλνουν

2. Εργαλεία για την ανάπτυξη και διαχείριση ενός Viber Καναλιού


Invitation Link

Μία επιχείρηση μπορεί εύκολα και άμεσα να μοιράζεται ένα invitation link οπουδήποτε μπορεί να βρίσκονται πιθανοί νέοι συνδρομητές. Δημοσιεύοντας το link στο website και σε social media προσελκύει στο κανάλι της ένα σημαντικό αριθμό νέων χρηστών.


Searchable Profile*

Mε τη σωστή χρήση keywords στο όνομα και την περιγραφή του καναλιού, οι επιχειρήσεις μπορούν να εμφανίζονται στα αποτελέσματα της αναζήτησης μέσα στην εφαρμογή, βοηθώντας έτσι τους ενδιαφερόμενους χρήστες να συμμετάσχουν στο κανάλι.


Στατιστικά Μηνυμάτων

Tα κανάλια προσφέρουν λεπτομερή στατιστικά στοιχεία για την απόδοση κάθε μηνύματος που δημοσιεύει η επιχείρηση. Συγκεκριμένα η επιχείρηση μπορεί να γνωρίζει τις μοναδικές προβολές, τα shares και τα clicks σε μηνύματα που περιλαμβάνουν links ή videos.


Προγραμματισμένα Μηνύματα

Οι επιχειρήσεις μπορούν να προγραμματίζουν εκ των προτέρων οποιοδήποτε τύπο μηνύματος και να τα διαχειρίζονται από μια κεντρική οθόνη μέσα στην εφαρμογή.


Έλεγχος Σχολίων

Οι διαχειριστές του καναλιού μπορούν να αποφασίζουν ποια μηνύματα θα είναι ανοιχτά σε σχολιασμό, ώστε να δημιουργούνται συζητήσεις γύρω από συγκεκριμένα θέματα και να είναι ευκολότερο το moderation.



3. Πώς μπορώ να δημιουργήσω ένα Viber Κανάλι για την Επιχείρησή μου

Βήμα 1
Ανοίγετε την εφαρμογή του Viber, επιλέγετε το κουμπί “Νέα συνομιλία” και στη συνέχεια επιλέγετε “Νέο Κανάλι”.



Βήμα 2
Στην επόμενη οθόνη επιλέγετε “Δημιουργία Καναλιού”



Βήμα 3
Στην επόμενη οθόνη δίνετε ένα Όνομα στο κανάλι σας, προσθέτετε μια σύντομη περιγραφή και ένα εικονίδιο για το κανάλι σας. Σ’ αυτό το σημείο μπορείτε να ορίσετε εάν το κανάλι θα έχει περιορισμό ηλικίας



Βήμα 4
Αφού συμπληρώσετε τα πεδία του προηγούμενου βήματος, το κανάλι σας είναι έτοιμο. Εμφανίζεται μία οθόνη με όλες τις επαφές σας όπου μπορείτε να προσκαλέσετε στο κανάλι σας έως 50 επαφές.







4. Πώς Διαχειρίζομαι το Viber Κανάλι μου



Superadmin
O δημιουργός του καναλιού που έχει τον πλήρη έλεγχο και όλα τα δικαιώματα



Admins
Eίναι οι διαχειριστές του καναλιού που ορίζονται από τον superadmin και έχουν συγκεκριμένα δικαιώματα



Μέλη
Eίναι όσοι χρήστες της εφαρμογής επιλέγουν να συμμετέχουν στο κανάλι μιας επιχείρησης

Αναλυτικά ο Superadmin έχει τις εξής δυνατότητες:

  • Προσθήκη ή αφαίρεση μελών
  • Καρφίτσωμα μηνυμάτων στην κορυφή του chat
  • Προγραμματισμός μηνυμάτων
  • Διαγραφή ενός ή περισσότερων μηνυμάτων από οποιονδήποτε μέσα στο κανάλι
  • Δημιουργία και κοινοποίηση συνδέσμου καναλιού
  • Αποφασίζει εάν τα μέλη μπορούν να μοιράζονται το κανάλι μέσω συνδέσμου
  • Αποφασίζει εάν οι οι admins μπορούν να γράφουν στο chat
  • Τροποποιεί την ονομασία, την περιγραφή και την εικόνα του καναλιού
  • Επιλέγει ποια μέλη μπορούν να γίνουν admins
  • Έχει πρόσβαση στις πληροφορίες του καναλιού - analytics

Ένας admin έχει τις εξής δυνατότητες:

  • Προσθήκη ή αφαίρεση μελών
  • Καρφίτσωμα μηνυμάτων στην κορυφή του chat
  • Προγραμματισμός μηνυμάτων
  • Διαγραφή ενός ή περισσότερων μηνυμάτων που έχουν γράψει μέλη
  • Moderation των σχολίων

Ένα μέλος έχει τις εξής δυνατότητες

  • Μπορεί να κάνει reaction σε ένα μήνυμα
  • Σίγαση ειδοποιήσεων
  • Να συνομιλήσει με admins (εφόσον δίνεται αυτή η δυνατότητα από τον superadmin)
  • Nα σχολιάζει σε μηνύματα (εφόσον δίνεται αυτή η δυνατότητα από τον superadmin)
  • Να κοινοποιεί τον σύνδεσμο πρόσκλησης στο κανάλι (εφόσον δίνεται αυτή η δυνατότητα από τον superadmin)

5. Εργαλεία & Δυνατότητες των Viber Καναλιών για Επιχειρήσεις


Τα Viber Κανάλια διαθέτουν ένα set εργαλείων και προηγμένων δυνατοτήτων ώστε οι επιχειρήσεις να δημιουργούν ένα ελκυστικό περιβάλλον όπου μπορούν να αλληλεπιδρούν με τους συνδρομητές τους.

Customized Εμφάνιση

Οι επιχειρήσεις μπορούν να εξατομικεύσουν την εμφάνιση του καναλιού ώστε να ταιριάζει με το συνολικότερο branding τους. Συγκεκριμένα μπορούν να ορίζουν το εικονίδιο που εμφανίζεται στις αναρτήσεις καθώς και το φόντο του καναλιού.

Χρήση Ψευδωνύμου - Alias

Μία επιχείρηση μπορεί να ορίσει ένα διαφορετικό ψευδώνυμο και εικονίδιο, τα οποία θα εμφανίζονται μόνο όταν στέλνει μηνύματα στο κανάλι.

Έρευνες & Δημοσκοπήσεις

Οι επιχειρήσεις μπορούν να κάνουν engage το κοινό του καναλιού ρωτώντας τη γνώμη του μέσα από διαδραστικά polls και quizzes. Με αυτόν τον τρόπο τα brands λαμβάνουν πολύτιμο feedback και ταυτόχρονα το κοινό αισθάνεται ότι η γνώμη του μετράει.

Analytics - Πληροφορίες για το Κανάλι

Οι επιχειρήσεις βλέπουν λεπτομερή στατιστικά και χρήσιμα insights για τη συνολική απόδοση του καναλιού. Οι διαθέσιμοι δείκτες απόδοσης είναι: ενεργοί χρήστες, νέα μέλη, σύνολο απεσταλμένων μηνυμάτων, αντιδράσεις σε μηνύματα, ενεργοί χρήστες ανά ημέρα και ανά μήνα.


6. Πώς μπορώ να προσθέσω νέους χρήστες σε ένα Viber Κανάλι


Πρόσκληση Viber Επαφών
Ο superadmin ενός καναλιού μπορεί να στείλει απευθείας πρόσκληση σε έως 50 επαφές του μέσα στο Viber.

Κοινοποίηση Συνδέσμου Καναλιού
Κάθε κανάλι έχει δικό του μοναδικό link εγγραφής. Μια επιχείρηση μπορεί να κοινοποιήσει το link σε όλα σημεία διαδικτυακής παρουσίας της όπως websites, emails, εταιρικά social media. Ακόμη μπορεί να μετατρέψει το link σε QR code, το οποίο να τοποθετήσει σε διαφημιστικά φυλλάδια ή μέσα στο κατάστημα.

Κοινοποίηση από υφιστάμενους συνδρομητές
Ο superadmin μπορεί να επιτρέψει στους υφιστάμενους συνδρομητές να κοινοποιούν τον σύνδεσμο εγγραφής του καναλιού σε δικές τους επαφές.





7. 3 πλεονεκτήματα των Viber Καναλιών για τις Επιχειρήσεις


Όπως αναφέραμε, οι Viber κοινότητες μπορούν να έχουν έναν απεριόριστο αριθμό μελών. Συνεπώς υπάρχει η ανάγκη για σωστή διαχείριση και moderation της συζήτησης από τις επιχειρήσεις. Για την αποτελεσματική διαχείριση των κοινοτήτων η Viber έχει ορίσει τους εξής ρόλους:



Δωρεάν Λύση*

Η δημιουργία του καναλιού είναι δωρεάν ενώ και τα μηνύματα που στέλνετε μέσα από το κανάλι δεν χρεώνονται. Τα Viber κανάλια είναι μια δωρεάν λύση που μπορεί να αποτελέσει σημαντικό εργαλείο ενημέρωσης και engagement του κοινού.


Περισσότερη Προβολή

Τα μηνύματα από ένα Viber κανάλι εμφανίζονται μαζί με τις ιδιωτικές συνομιλίες στην κεντρική οθόνη της εφαρμογής, έτσι το visibility των brands αυξάνεται καθώς προβάλλονται με μεγάλη συχνότητα στους συνδρομητές.


Πλούσιο Περιεχόμενο

Μέσα από το Viber κανάλι μια επιχείρηση μπορεί να μοιραστεί με το κοινό της μηνύματα πλούσιου περιεχομένου όπως εικόνες, videos, stickers, αρχεία και emojis κάνοντας έτσι πιο ελκυστικές τις καμπάνιες της.


ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ!

*Πιστοποιημένα & Δημόσια Κανάλια Viber

Ένα Viber κανάλι μπορεί να πάρει επίσημη πιστοποίηση από την ίδια τη Viber και έτσι να γίνει δημόσιο - searchable. H πιστοποίηση πραγματοποιείται μέσω των επίσημων συνεργατών της Viber όπως η Yuboto.


Ποια είναι τα οφέλη των Viber Δημόσιων Καναλιών

Α. Είναι searchable: Oι χρήστες της εφαρμογής μπορούν να βρουν το κανάλι από τη μπάρα αναζήτησης και να συμμετάσχουν σε αυτό.

B. Είναι verified: Η πιστοποίηση των καναλιών αποδεικνύεται από ένα blue tick δίπλα στο όνομα του καναλιού που αυξάνει την αξιοπιστία του.

Γ. Sticker Pack: Σε συνεργασία με τη Viber δημιουργούμε custom sticker pack για την επιχείρηση που επιθυμεί να πιστοποιήσει το κανάλι της. Όσοι χρήστες κατεβάζουν το sticker pack μπαίνουν αυτόματα και στο κανάλι.


Σημειώστε πως μόνο τα Δημόσια Κανάλια είναι searchable μέσα στην εφαρμογή.



8. Παραδείγματα Χρήσης σε Διάφορους Κλάδους

Κλάδος
Χρηματοοικονομικές Υπηρεσίες - Market Updates και Οικονομικές Συμβουλές


Τράπεζες και χρηματοοικονομικοί όμιλοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα Viber κανάλια ώστε να στέλνουν συχνά updates για τις αγορές και το χρηματιστήριο, να προτείνουν ευκαιρίες επένδυσης και να μοιράζονται συμβουλές.

Παράδειγμα:

Ένας χρηματοοικονομικός οργανισμός δημιουργεί ένα Viber Κανάλι για να μοιράζεται εβδομαδιαίες συμβουλές για επενδύσεις και ένα αναλυτικό μηνιαίο report με τις τάσεις της αγοράς. Τα μέλη του καναλιού λαμβάνουν χρήσιμες πληροφορίες εγκαίρως που τους βοηθούν να λάβουν σωστές αποφάσεις σχετικά με τα οικονομικά τους.



Κλάδος
Υπηρεσίες Υγείας - Συμβουλές και Ανακοινώσεις


Κλινικές και εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο της υγείας μπορούν να αξιοποιήσουν ένα Viber κανάλι ώστε να μοιράζονται συμβουλές και νέα που αφορούν τη δημόσια υγεία και να στέλνουν υπενθυμίσεις για εμβολιασμούς.

Παράδειγμα:

Μια κλινική δημιουργεί το δικό της Viber κανάλι μέσα από το οποίο μοιράζεται συμβουλές για μια υγιεινή ζωή, wellness tips, υπενθυμίσεις για έγκαιρο εμβολιασμό και πληροφοριακό περιεχόμενο για κοινές παθήσεις. Ακόμη, στέλνει ειδοποιήσεις για τη διαθεσιμότητα των ραντεβού και alerts που αφορούν τη δημόσια υγεία.



Κλάδος
Media - Δημοσιογραφικοί Οργανισμοί


Δημοσιογραφικοί οργανισμοί, news portals και ηλεκτρονικές εφημερίδες μπορούν να αξιοποιήσουν τα Viber κανάλια για να δημοσιεύουν έγκαιρα έκτακτα γεγονότα, να στέλνουν μια σύνοψη των νέων της ημέρας και να μοιράζονται αποκλειστικό περιεχόμενο.

Παράδειγμα:

Ένα ειδησεογραφικό site χρησιμοποιεί το Viber κανάλι του για να κοινοποιεί άμεσα τα έκτακτα γεγονότα στους συνδρομητές σε πραγματικό χρόνο. Κάθε απόγευμα στέλνει ένα συγκεντρωτικό μήνυμα με τις σημαντικότερες ειδήσεις της ημέρας και ακόμα δημοσιεύει σε εβδομαδιαία βάση ιστορίες και συνεντεύξεις.



Κλάδος
E-commerce - Εκπτώσεις και Νέες Αφίξεις


Οι e-commerce επιχειρήσεις μπορούν να αξιοποιήσουν τα Viber κανάλια για να ανακοινώνουν εκπτώσεις, νέες αφίξεις προϊόντων και αποκλειστικές προσφορές για τους συνδρομητές.

Παράδειγμα:

Ένα e-commerce store στέλνει μηνύματα στους συνδρομητές του Viber καναλιού για limited-time προσφορές και λανσάρισμα νέων προϊόντων. Ακόμη, λίγο πριν από μεγάλα shopping events όπως η Black Friday, οι συνδρομητές λαμβάνουν sneak peaks των προσφορών που έρχονται.



Κλάδος
Διοργάνωση Events - Ανακοινώσεις και νέα


Οι διοργανωτές events μπορούν να αξιοποιούν ένα Viber κανάλι για να στέλνουν το πρόγραμμα του event, σχετικές λεπτομέρειες και ανακοινώσεις.

Παράδειγμα:

Μια εταιρεία που διοργανώνει events δημιουργεί ένα Viber κανάλι αφιερωμένο σε ένα ετήσιο μουσικό φεστιβάλ. Μέσα από το κανάλι δημοσιεύει τα συγκροτήματα που θα παίξουν και τις ημερομηνίες διάθεσης των εισιτηρίων. Κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ, οι συνδρομητές του καναλιού λαμβάνουν σε πραγματικό χρόνο updates για τυχόν αλλαγές στο πρόγραμμα.



Κλείνοντας


Τα Viber Κανάλια είναι μια ιδανική λύση για επιχειρήσεις που επιθυμούν να στέλνουν μαζικά μηνύματα στο κοινό τους και έτσι να επικοινωνούν άμεσα προσφορές, updates και νέο περιεχόμενο.
Δύο σημαντικοί περιορισμοί των Viber καναλιών είναι ότι δεν υποστηρίζουν αμφίδρομη επικοινωνία με τους συνδρομητές, ούτε επιτρέπουν την εξατομίκευση των μηνυμάτων.
Εάν επιθυμείτε να ανακαλύψετε αυτές και πολλές ακόμα προηγμένες δυνατότητες του Viber, σας προτείνουμε να επισκεφθείτε τη σελίδα μας για το Viber for Business