Tuesday, 07 November 2023 08:39

Πώς να ξεκινήσετε μια κοινότητα Viber
για την επιχείρησή σας


Επιθυμείτε να μάθετε πώς να αξιοποιήσετε μια Viber Κοινότητα για την επιχείρησή σας; Σε αυτό το άρθρο αναλύουμε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τις Viber Κοινότητες, τις δυνατότητές τους καθώς και τρόπους για να μεγαλώσετε την δική σας Viber Κοινότητα.




1. Τι είναι οι Viber Κοινότητες;


Ένα πολύ χρήσιμο και δωρεάν εργαλείο του Viber είναι οι κοινότητες γνωστές και ως Viber Communities. Ουσιαστικά οι κοινότητες είναι όπως οι ομαδικές συνομιλίες, όμως μπορούν να έχουν απεριόριστο αριθμό μελών, τα οποία έχουν ένα κοινό ενδιαφέρον όπως για παράδειγμα οι φίλαθλοι μιας ομάδας.



Οι κοινότητες συνήθως αξιοποιούνται από influencers και celebrities για να επικοινωνούν με τους fans τους, αλλά και από επιχειρήσεις οι οποίες κάνουν engage το κοινό τους, βρίσκουν νέους δυνητικούς πελάτες και μοιράζονται updates ή προσφορές.

Σε σχέση με τα απλά Viber groups, τα οποία μπορούν να έχουν έως 250 μέλη, οι κοινότητες έχουν περισσότερες δυνατότητες, προστατεύουν την ιδιωτικότητα των μελών και αποτελούν ένα ιδανικό περιβάλλον διάδρασης με το κοινό.


2. Οι σημαντικότερες δυνατότητες που πρέπει να γνωρίζετε


Απεριόριστα Μέλη

Φυσικά το σημαντικότερα πλεονέκτημα των κοινοτήτων είναι ότι μπορούν να διαθέτουν απεριόριστα μέλη.


Πλήρες Ιστορικό

Τα νέα μέλη μπορούν να δουν όλο το ιστορικό της συζήτησης που έχει προηγηθεί.


Διαχείριση

Οι superadmins αποφασίζουν εάν τα μέλη θα μπορούν να γράψουν στο κεντρικό chat ή αν θα βλέπουν μόνο τις αναρτήσεις των admins.


Επιλογές Επικοινωνίας

Τα μέλη μιας κοινότητας μπορούν να κάνουν reactions σε μηνύματα, να απαντήσουν σε κάποιο άλλο μέλος ή να το κάνουν mention.


Ιδιωτικότητα

Τα κινητά όλων των μελών παραμένουν κρυφά και έτσι προστατεύεται η ιδιωτικότητά τους.


Έρευνες & Quizzes

Οι επιχειρήσεις μπορούν να δημιουργούν έρευνες ή quizzes ώστε να αυξάνουν το engagement ή να λαμβάνουν χρήσιμο feedback από το κοινό.


Searchable

Οι χρήστες του Viber μπορούν να βρουν την κοινότητα που τους ενδιαφέρει αναζητώντας την από την μπάρα αναζήτησης της εφαρμογής.





3. Πώς μπορώ να δημιουργήσω
μια Viber Κοινότητα για την Επιχείρησή μου


Οποιοσδήποτε μπορεί να δημιουργήσει τη δική του Κοινότητα στο Viber ακολουθώντας τα εξής βήματα:

Βήμα 1
Ανοίγετε την εφαρμογή του Viber, επιλέγετε το κουμπί “Νέα συνομιλία” και στη συνέχεια επιλέγετε “Νέα ομάδα ή Κοινότητα”.



Βήμα 2
Επιλέξτε τα πρώτα μέλη της κοινότητας σας από τη λίστα επαφών και πατήστε “επόμενο”. Τα πρώτα μέλη που προσθέτετε θα γίνουν αυτόματα admins της κοινότητας. Μπορείτε να αλλάξετε το statuts τους σε μέλη αφού ολοκληρώσετε τη δημιουργία της κοινότητας.



Βήμα 3
Στην επόμενη οθόνη πρέπει να επιλέξετε ανάμεσα σε “Ομαδική συνομιλία” και “Κοινότητα”. Επιλέξτε “Κοινότητα” και δώστε ένα όνομα και μια σύντομη περιγραφή.



Βήμα 4
Πατήστε το checkmark πάνω δεξιά και η πρώτη σας Κοινότητα είναι έτοιμη! Η κοινότητα θα καρφιτσωθεί στην κορυφή της κεντρικής οθόνης των συνομιλιών σας και οι επαφές που προσκαλέσατε θα λάβουν ειδοποίηση ότι τους προσκαλέσατε στην κοινότητά σας.



4. Πώς Διαχειρίζομαι μια Viber Κοινότητα


Όπως αναφέραμε, οι Viber κοινότητες μπορούν να έχουν έναν απεριόριστο αριθμό μελών. Συνεπώς υπάρχει η ανάγκη για σωστή διαχείριση και moderation της συζήτησης από τις επιχειρήσεις. Για την αποτελεσματική διαχείριση των κοινοτήτων η Viber έχει ορίσει τους εξής ρόλους:



Superadmin
Eίναι ο δημιουργός της κοινότητας και έχει τον πλήρη έλεγχο και δικαιώματα



Admins
Ορίζονται από τον superadmin και βοηθούν στο moderation της συζήτησης



Μέλη
Όσοι Viber χρήστες συμμετέχουν σε μια συγκεκριμένη κοινότητα

Αναλυτικά ο Superadmin έχει τις εξής δυνατότητες:

  • Αναβάθμιση μελών σε admins ή superadmins
  • Προσθήκη ή αφαίρεση μελών
  • Καρφίτσωμα ενός μηνύματος στην κορυφή της συνομιλίας
  • Διαγραφή των μηνυμάτων ενός συγκεκριμένου μέλους
  • Δημοσίευση invite link για την προσθήκη νέων μελών
  • Αποφασίζει εάν οι admins και τα μέλη θα μπορούν να στείλουν μηνύματα

Ένας admin έχει τις εξής δυνατότητες:

  • Προσθήκη ή αφαίρεση μελών
  • Καρφίτσωμα μηνυμάτων
  • Διαγραφή μηνυμάτων

Τα μέλη της κοινότητας μπορούν να συμμετέχουν στη συζήτηση μόνο εάν ο superadmin έχει επιτρέψει αυτή τη δυνατότητα.


5. Πώς μπορώ να προσθέσω νέα μέλη στη Viber Κοινότητα


Ένα σημαντικό πλεονέκτημα των κοινοτήτων είναι ότι οι επιχειρήσεις μπορούν πολύ εύκολα να προσκαλέσουν νέα μέλη κοινοποιώντας ένα link στο website τους και στους επίσημους social media λογαριασμούς τους. Ακόμη, μπορούν να επιτρέψουν στα μέλη της κοινότητας να προσκαλούν τις δικές τους Viber επαφές.


6. 3 πλεονεκτήματα των Viber Κοινοτήτων για τις Επιχειρήσεις


⇒ Αυξημένο Awareness
Tα μηνύματα από μια κοινότητα εμφανίζονται μαζί με τις ιδιωτικές συνομιλίες στην κεντρική οθόνη της εφαρμογής, έτσι οι επιχειρήσεις αποκτούν ένα ακόμα σημείο συχνής προβολής που τις βοηθά να παραμένουν στο μυαλό των καταναλωτών.

⇒ Λήψη Feedback
Οι κοινότητες που έχουν επιτρέψει στα μέλη τους να στέλνουν μηνύματα μπορούν να λαμβάνουν πολύτιμο feedback μέσω ερευνών και quizzes ώστε να αποκτήσουν μια καλύτερη εικόνα των προτιμήσεων του κοινού.

⇒ Καλύτερο Engagement
Αναρτώντας συχνά σχετικό και χρήσιμο περιεχόμενο στις κοινότητές τους οι επιχειρήσεις μπορούν να αυξήσουν το engagement του κοινού, να αυξήσουν την κίνηση προς το επίσημο εταιρικό website και να βελτιώσουν τις πωλήσεις.





7. Παραδείγματα Χρήσης σε Διάφορους Κλάδους


Κλάδος
Retail - Λανσάρισμα Προϊόντων και Αποκλειστικές Προσφορές


Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του retail μπορούν να δημιουργήσουν Viber Κοινότητες για να αναδεικνύουν τα νέα προϊόντα, να δημοσιεύουν αποκλειστικές προσφορές για τα μέλη της κοινότητας και να προσφέρουν χρήσιμες συμβουλές.

Παράδειγμα:

Ένα fashion brand δημιουργώντας μια Viber κοινότητα για τους πιο πιστούς πελάτες της μπορεί να προβάλει τις νέες collection σε αποκλειστικότητα, να δημοσιεύει εκπτώσεις περιορισμένου χρόνου και να δίνει χρήσιμα tips για styling. Ακόμη μπορεί να δίνει τη δυνατότητα στα μέλη της κοινότητας να προ-παραγγείλουν τα νέα ρούχα, ή ακόμα και να διοργανώσει ένα Q&A session όπου styling experts θα απαντούν σε ερωτήσεις των μελών.



Κλάδος
Εστίαση - Δημοσίευση Μενού και Λήψη Feedback


Εστιατόρια και καφετέριες μπορούν να αξιοποιήσουν τις Viber κοινότητες για να στέλνουν το ημερίσιο ή εβδομαδιαίο μενού και να προωθούν special events.

Παράδειγμα:

Μια καφετέρια μπορεί να στήσει τη δική της Viber κοινότητα ώστε να μοιράζεται τις νέες αλλαγές στο μενού και επιπρόσθετα να συλλέγει feedback για τα νέα ποτά που θα σερβίρει ζητώντας τη γνώμη των μελών της κοινότητας μέσω polls και quizzes.



Κλάδος
Εκπαίδευση - Online Μαθήματα


Σχολεία και φροντιστήρια μπορούν να δημιουργήσουν Viber κοινότητες μέσα από τις οποίες να μοιράζονται με τους μαθητές επιπλέον υλικό μαθημάτων, να λύνουν απορίες και να επικοινωνούν τυχόν αλλαγές στο πρόγραμμα των μαθημάτων.

Παράδειγμα:

Ένα φροντιστήριο θα μπορούσε να διοργανώνει εβδομαδιαία study sessions για τα μέλη της κοινότητας, όπου οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να συζητούν για τις απορίες τους με τους διδάσκοντες.



Κλάδος
Τουρισμός - Ειδικές Προσφορές και Συμβουλές


Τα ταξιδιωτικά πρακτορεία μπορούν να αξιοποιήσουν τις Viber κοινότητες για να προωθούν αποκλειστικές προσφορές, να μοιράζονται συμβουλές για ταξίδια και συγκεκριμένους προορισμούς και να βοηθούν τους πελάτες να οργανώσουν το ταξίδι τους.

Παράδειγμα:

Ένα ταξιδιωτικό πρακτορείο δημιουργεί μια Viber κοινότητα για ανθρώπους που λατρεύουν τα ταξίδια. Μέσα από την κοινότητα το πρακτορείο μπορεί να μοιράζεται ειδικές προσφορές, tips και ταξιδιωτικούς οδηγούς για εξωτικούς προορισμούς. Τα μέλη που σχεδιάζουν ένα ταξίδι μπορούν να ζητήσουν τη βοήθεια του πρακτορείου αλλά και να πάρουν τη γνώμη άλλων μελών που έχουν επισκεφτεί αυτόν τον προορισμό.



Κλάδος
Κινηματογράφοι & Θέατρα - Ανακοίνωση Παραστάσεων και Διάδραση με Fans


Οι κινηματογράφοι και τα θέατρα χτίζοντας μια Viber κοινότητα μπορούν εύκολα να ανακοινώνουν και να προωθούν τις επικείμενες προβολές, να δέχονται κρατήσεις και να κάνουν engage το κοινό τους.

Παράδειγμα:

Μια θεατρική ομάδα ανακοινώνει και προβάλλει μέσα από την Viber κοινότητα της τις νέες παραστάσεις, μοιράζεται αποκλειστικό περιεχόμενο με τα μέλη της κοινότητας και προσφέρει αποκλειστικές εκπτώσεις μόνο σε αυτά.



Κλείνοντας


Οι Viber Κοινότητες μπορούν να αποδειχθούν ως ένα πολύ ουσιαστικό εργαλείο για επιχειρήσεις που επιθυμούν να επικοινωνούν άμεσα και δωρεάν με τους συνδρομητές τους.
Οι δύο προκλήσεις των κοινοτήτων είναι: η προσθήκη νέων μελών καθώς και η διαχείριση της συζήτησης σε περιπτώσεις όπου η κοινότητα είναι μεγάλη.
Ένα σημαντικό μειονέκτημα τους είναι το γεγονός ότι οι επιχειρήσεις δεν μπορούν να στείλουν προσωποποιημένα μηνύματα παρά μόνο μαζικά. Εάν επιθυμείτε να ανακαλύψετε ακόμα περισσότερες δυνατότητες που προσφέρει το Viber για τις επιχειρήσεις επισκεφθείτε τη σελίδα μας για το Viber for Business