Wednesday, 15 November 2023 09:36

Viber Chatbots
Τι είναι, πώς να ξεκινήσετε, πόσο κοστίζουν


Με τα Viber chatbots οι επιχειρήσεις είναι σε θέση να αξιοποιήσουν αυτοματισμούς, άμεση επικοινωνία 24/7 και να προσφέρουν στους πελάτες προσωποποιημένες εμπειρίες εξυπηρέτησης. Τα Viber chatbots είναι ένα ιδανικό εργαλείο που μπορεί να αναβαθμίσει τον τρόπο που τα brands αλληλεπιδρούν με το κοινό τους, καθιστώντας τα διαθέσιμα ανά πάσα στιγμή.

Αξιοποιώντας ένα Viber chatbot μία επιχείρηση μπορεί να στέλνει στο σωστό timing updates στους συνδρομητές, να τους καθοδηγεί να ολοκληρώσουν μία αγορά μέσα από την εφαρμογή και φυσικά να προσφέρει αυτοματοποιημένη εξυπηρέτηση.




1. Δυνατότητες & Προηγμένα Features των Viber Chatbots


Custom Keyboard

Οι επιχειρήσεις μπορούν να δημιουργήσουν το δικό τους custom keyboard με κουμπιά επιλογών για τους χρήστες. Τα κουμπιά εκτελούν συγκεκριμένες ενέργειες και έτσι η επικοινωνία είναι πιο στοχευμένη και άμεση.


Rich Περιεχόμενο

Τα μηνύματα που στέλνει το chatbot μπορούν να περιέχουν πλούσιο περιεχόμενο όπως εικόνες, carousels, αυτοκόλλητα και GIFs κάνοντας έτσι τη συζήτηση ακόμα πιο διαδραστική και ελκυστική για τους χρήστες.


Searchable Bots*

Οι χρήστες μπορούν να αναζητήσουν ένα Viber bot και να το βρουν από το γενικό πεδίο αναζήτησης της εφαρμογής. Έτσι οι επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν έναν απεριόριστο αριθμό συνδρομητών


Εύκολες Πληρωμές

Η δυνατότητα διασύνδεσης συστημάτων ασφαλών πληρωμών επιτρέπει στους χρήστες να ολοκληρώνουν τις αγορές τους μέσα από το περιβάλλον του Viber. Τα chatbots υποστηρίζουν τόσο το Google Pay όσο και το Apple Pay.


Μετρήσιμα Αποτελέσματα

Τα Viber chatbots παρέχουν αναλυτικά αποτελέσματα για τα απεσταλμένα μηνύματα και το status τους: delivered, read κλπ. Ενώ ειδοποιούν και για τους νέους χρήστες που εγγράφονται στο bot, καθώς και για όσους κάνουν unsubscribe.


Προσαρμοσμένη Εμφάνιση

H εμφάνιση ενός Viber chatbot μπορεί να προσαρμοστεί ώστε να αντανακλά το branding της επιχείρησης. Από το λογότυπο και το χρώμα των κουμπιών έως το συνολικό theme του bot, οι επιλογές εξατομίκευσης της εμφάνισης το κάνουν άμεσα αναγνωρίσιμο.


Μαζικά & 1-to-1 Μηνύματα

Εκτός από τις μεμονωμένες 1-to-1 συζητήσεις με κάθε συνδρομητή, τα chatbots δίνουν τη δυνατότητα αποστολής ενός μηνύματος σε πολλούς συνδρομητές ταυτόχρονα. Έτσι, οι επιχειρήσεις μπορούν να επικοινωνήσουν προσφορές, εκπτώσεις κ.α.



2. Τα Οφέλη των Viber Chatbots για τις Επιχειρήσεις


10.000 Δωρεάν Μηνύματα
Η δημιουργία του chatbot αλλά και τα πρώτα 10.000 μηνύματα που στέλνει η επιχείρηση κάθε μήνα στους συνδρομητές του bot είναι δωρεάν, καθιστώντας έτσι την υπηρεσία προσιτή σε όλες τις επιχειρήσεις.


24/7 Διαθεσιμότητα
Οι επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να είναι διαθέσιμες ανά πάσα στιγμή και να προσφέρουν άμεση, προσωποποιημένη υποστήριξη σε κάθε ενδιαφερόμενο είτε πρόκειται για κάποιο τεχνικό θέμα είτε για καθοδήγηση σχετικά με κάποιο προϊόν.


Βελτιωμένο Engagement
Χάρη στην διαδραστική και προσωποποιημένη εμπειρία που τους προσφέρει το chatbot οι χρήστες δημιουργούν ισχυρότερους δεσμούς με το brand, αυξάνεται το engagement τους και έχουν περισσότερες πιθανότητες να γίνουν πιστοί πελάτες.


Προβολή Προϊόντων & Υπηρεσιών
Ένα chatbot μπορεί να αναδειχθεί σε εξαιρικό κανάλι marketing, καθώς δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να εξερευνήσουν προϊόντα και υπηρεσίες που τους ενδιαφέρουν άνετα και εύκολα μέσα από την εφαρμογή.


Καλύτερο Customer Support
Οι χρήστες μπορούν να ζητήσουν βοήθεια και να λάβουν οδηγίες ειδικά για το θέμα που τους απασχολεί οποιαδήποτε στιγμή. Έτσι, βελτιώνονται οι χρόνοι απόκρισης από την πλευρά της επιχείρησης και οι χρήστες βιώνουν μια καλύτερη εμπειρία εξυπηρέτησης.






3. Πώς μπορώ να δημιουργήσω ένα Viber Chatbot


  1. Συνδεθείτε στο Viber Admin Panel και συμπληρώστε τη φόρμα ώστε να λάβετε ένα μοναδικό access key - token, το οποίο θα σας επιτρέψει να συνδέσετε το chatbot σας στο Viber API.
  2. Σχεδιάστε το flow του chatbot σας με τη βοήθεια των επίσημων οδηγιών της Viber και χρησιμοποιήστε το token που λάβατε στο βήμα 1 για να συνδέσετε το bot με το Viber API.
  3. Εάν επιθυμείτε να πιστοποιήσετε το chatbot σας, ώστε να είναι searchable μέσα στην εφαρμογή επικοινωνήστε με έναν επίσημο συνεργάτη της Viber όπως η Yuboto.

4. Viber Chatbots - Το κόστος & Οι χρεώσεις αναλυτικά


Η δημιουργία και δημοσίευση ενός chatbot στο Viber είναι δωρεάν.

Τα μηνύματα που ανταλλάσσονται μεταξύ επιχείρησης και συνδρομητών σε ένα chatbot χωρίζονται σε δύο κατηγορίες:

Chatbot session messages
Είναι τα μηνύματα που ανταλλάσσονται μεταξύ chatbot και συνδρομητή κατά τη διάρκεια ενός session. Όλα τα μηνύματα εντός ενός session είναι εντελώς δωρεάν.

Chatbot initiated messages
Είναι τα μηνύματα που στέλνει η επιχείρηση για να ξεκινήσει μια συζήτηση με τους συνδρομητές της. Μπορεί να στείλει έως 10.000 τέτοια μηνύματα ανά μήνα δωρεάν.




Τι είναι το Chatbot Session;


Το session είναι ένα 24ώρο διάστημα που ενεργοποιείται όταν ένας συνδρομητής στέλνει ένα μήνυμα στο chatbot. Μέσα σε αυτό το διάστημα ο συνδρομητής και το chatbot μπορούν να ανταλλάξουν απεριόριστο αριθμό μηνυμάτων χωρίς κάποια χρέωση.

Το session τερματίζεται όταν περάσουν 24 ώρες από το πρώτο μήνυμα που έστειλε ο συνδρομητής. Το επόμενο session ενεργοποιείται όταν ο συνδρομητής στείλει ένα νέο μήνυμα.




Τι είναι τα Chatbot initiated messages;


Τα Chatbot initiated messages στέλνονται από την επιχείρηση για να ξεκινήσει μια συζήτηση με τους συνδρομητές.

Όσα μηνύματα στέλνονται από το chatbot σε συνδρομητές όταν δεν είναι ενεργό κάποιο session χαρακτηρίζονται ως Chatbot initiated messages.

Κάθε chatbot έχει στη διάθεσή του 10.000 δωρεάν chatbot-initiated messages κάθε μήνα. Εάν μια επιχείρηση φτάσει το όριο των 10.000 μηνυμάτων, τότε δεν θα μπορεί να στείλει επιπλέον μηνύματα μέσα στον μήνα.

Για να στείλει μια επιχείρηση περισσότερα από 10.000 chatbot-initiated messages μέσα σε ένα μήνα θα πρέπει να συμφωνήσει με την επίσημη εμπορική πολιτική της Viber για τα chatbots. Tα επιπλέον μηνύματα από το όριο των 10.000 χρεώνονται ανά παραδοτέο μήνυμα ανάλογα με τη χώρα του παραλήπτη.



ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ!

*Είναι σημαντικό να θυμάστε

  1. Η δημιουργία ενός Viber chatbot είναι δωρεάν, όμως η επίσημη πιστοποίηση από την Viber και η δυνατότητα να είναι searchable στην μπάρα αναζήτησης είναι πληρωτέα features, άρα θα πρέπει να απευθυνθείτε σε έναν επίσημο συνεργάτη όπως η Yuboto.
  2. Εάν σκοπεύετε να στέλνετε μέσα από το chabot περισσότερα από 10.000 chatbot-initiated messages, τότε θα πρέπει να αποδεχθείτε την επίσημη εμπορική πολιτική της Viber. Επικοινωνήστε μαζί μας για να σας καθοδηγήσουμε σχετικά.




5. Παραδείγματα Χρήσης σε Διάφορους Κλάδους


Κλάδος
Τράπεζες - Εξυπηρέτηση Πελατών


Οι τράπεζες μπορούν να αξιοποιούν τα chatbots ώστε να προσφέρουν 24/7 customer service, να βοηθούν με τις συναλλαγές και να προσφέρουν συμβουλές.

Παράδειγμα:

Μια τράπεζα μπορεί να δημιουργήσει ένα Viber chatbot το οποίο θα επιτρέπει στους πελάτες να τσεκάρουν τους λογαριασμούς και τις πρόσφατες συναλλαγές τους ή να δηλώνουν ότι έχασαν κάποια κάρτα. Το bot μπορεί να καθοδηγεί τους πελάτες σχετικά με απλά θέματα και να τους συνδέει με live agent όποτε χρειάζεται.



Κλάδος
E-Commerce - Διαχείριση Παραγγελιών και Προτάσεις Προϊόντων


E-Commerce επιχειρήσεις μπορούν να αναπτύξουν chatbots τα οποία θα βοηθούν στη διαδικασία των ηλεκτρονικών παραγγελιών, θα απαντούν σε ερωτήσεις και θα προσφέρουν προσωποποιημένες εμπειρίες αγοράς.

Παράδειγμα:

Ένα eshop χρησιμοποιεί το Viber chatbot για να βοηθά τους πελάτες να κάνουν track τις παραγγελίες τους και να διαχειρίζονται τυχόν επιστροφές. Το bot μπορεί να προτείνει συγκεκριμένα προϊόντα με βάση το ιστορικό αγορών του κάθε πελάτη, να απαντά σε ερωτήσεις και ακόμα να διεκπεραιώνει αγορές, εφόσον έχει συνδεθεί με κάποιο σύστημα πληρωμών.



Κλάδος
Τουρισμός - Κρατήσεις και Παροχή Πληροφοριών


Ταξιδιωτικά πρακτορεία και ξενοδοχεία μπορούν να αξιοποιούν Viber chatbots για να διαχειρίζονται τις κρατήσεις, να προσφέρουν συμβουλές και συγκεκριμένα tips στους ταξιδιώτες.

Παράδειγμα:

Ένα ταξιδιωτικό πρακτορείο δημιουργεί ένα Viber chatbot το οποίο βοηθά τους ταξιδιώτες να βλέπουν και να κλείνουν τα προσφερόμενα ταξιδιωτικά πακέτα. Το bot μπορεί να τσεκάρει τη διαθεσιμότητα των πτήσεων, να κλείνει δωμάτια σε ξενοδοχεία και να απαντά σε απορίες των χρηστών.



Κλάδος
Υπηρεσίες Υγείας - Διαχείριση Ραντεβού και Συχνές Ερωτήσεις


Οι πάροχοι υπηρεσιών υγείας μπορούν να αξιοποιήσουν ένα Viber chatbot για να διαχειρίζονται τα ραντεβού τους, να μοιράζονται συμβουλές υγείας και να απαντούν σε συχνές ερωτήσεις ασθενών.

Παράδειγμα:

Μια κλινική αναπτύσσει ένα chatbot μέσω του οποίου οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να προγραμματίζουν ραντεβού, να λαμβάνουν υπενθυμίσεις για check-ups και να λαμβάνουν χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με το ζήτημα που τους αφορά.



Κλάδος
Εστίαση - Διαχείριση Παραγγελιών και Delivery


Οι επιχειρήσεις εστίασης μπορούν να χρησιμοποιούν chatbots για να λαμβάνουν παραγγελίες, να προωθούν προσφορές και να παρέχουν ενημέρωση για την πορεία της παραγγελίας.

Παράδειγμα:

Μία πιτσαρία δημιουργεί ένα Viber chatbot μέσω του οποίου οι πελάτες μπορούν να παραγγέλνουν χωρίς να χρειάζεται να καλέσουν στο εστιατόριο. Το chatbot διαθέτει ένα πλήρες μενού για τους πελάτες, οι οποίοι επιλέγουν φαγητά, δίνουν εκπτωτικά κουπόνια και λαμβάνουν εκτιμώμενο χρόνο παράδοσης.



Κλείνοντας


Τα Viber chatbots μπορούν να αποτελέσουν ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για επιχειρήσεις όλων των κλάδων.
Με την αξιοποίησή τους, οι επιχειρήσεις μπορούν να εξοικονομήσουν πολύτιμο χρόνο και resources και ταυτόχρονα να συλλέγουν πολύτιμα customer data καθώς και τις προτιμήσεις των πελατών τους.
Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα για τις δυνατότητες που προσφέρει το Viber στις επιχειρήσεις, σας προτείνουμε να επισκεφθείτε τη σελίδα μας για το Viber for Business.